onsdag 11 augusti 2010

Lämna en sak till Katrin!

Katrin ville att vi skulle lämna en sak till henne som hon glömt så då tog vi en mc-tur dit :) fast vi körde först till Grude tog av mot Vårgårda och körde ända ut till Vårgårda vägen (vi svängde inte av vid Asklanda som vi gjort tidigare när vi varit på den vägen)
Mellan Grude och stora Vårgårdavägen gjorde jag min första omkörning :) jag är ju lite skraj för att köra om, men nu var det en traktor så det kändes ju inte kul att puttra fram i 40 bakom den. Så jag svepte förbi den och allt gick naturligtvis bra :) onödigt att oroa sig :). När vi kom fram till stora vägen tog vi av mot Fristad. Framme vid Vänga korset tog vi en avstickare in dit och sen ut till storavägen igen. När vi kom till Fristad åkte vi till Munkegården och Katrin fick vad hon ville ha. Sen bestämde vi att vi skulle åka hem (kl va ju redan halv 7 på kvällen och jag hade inte hunnit äta än) Blev en ca 6 mil vi körde :)

3 kommentarer:

  1. Olipa pitkä matka Munkkagårdeniin. Aina oppii uutta. Kram.
    Paljon onnea nimipäivänäsi. Tulemme kohta kahville!!

    SvaraRadera
  2. Kul att ni tittade på min blog. Jag måste ju se båda era bloggar. Min dotter och min mans dotter kör båda motorcykel. Jag är mest orolig för dem. De sitter så oskyddade. Spelar ingen roll hur duktiga och försiktiga de är, det finns alltid andra "idioter"...
    Vänligen Ulla Laiho

    SvaraRadera
  3. Sylvi: visst var det en lång omväg på 6 mil :) när man kunde åkt bara 1 mil dit om man tagit raka vägen :) men hon var inte där ännu när jag kollade med henne :)

    Ulla: Ja man får vara lite orolig i trafiken och tänka åt alla andra och räkna med att ingen ser en där man kör, så kan man kanske klara sig bättre.

    SvaraRadera